Viktig info:
- Les e-post som blir sendt ut i løpet av uke 13 vedrørende info om uttaksdager
- Svarfrist for innsending av skjema er 6.april
- De som ønsker uttak 12.april / palmelørdag sender SMS til Arne Fiskum på tlf. 906 25 454
- Gå inn på link fyll ut info om:
- Navn / kontaktinfo
- Type båt
- Antall fot
- Ønsket uttaksperiode
- Ønsket uttaks dag
- Ønsket tidspunkt for uttak
- 21.april (andre påskedag) og 1.mai vil det ikke være uttak
- 8.april har sublift teamene uttaksmøte og bekreftelse på tid for uttak blir sendt ut
Viktig at svarfristen den 6.april overholdes da antall båter som skal ut de ulike dager skal planlegges godt i forkant.
Sublift team 2025 er følgende:
Team A: Ole Bjørn Nesja, leder - Bjørnar Uhre, Jan Harald Pedersen
Team B.: Einar Evensen-leder, Bjørn Harald Brotnow, John Liverud
Team C: Arne Fiskum-Leder, Jens E. Andreassen, Rune Grøneng
Uttaks perioder våren 2025:
| Ansvarlig |
Palmelørdag 12.04.25 | Team C |
Periode 1: 21.04 – 26.04 | Team C |
Periode 2: 28.04 – 03.05 | Team A |
Periode 3: 05.05 – 10.05 | Team B |
Vi prøver å oppfylle ønsker om uttakstidspunkt, men hvis det er veldig få båter en dag kan flytting til annet tidspunkt bli aktuelt.
Dersom du ligger i opplag bak andre båter vil det ikke bli mulig nå komme ut før de foran er ute.
Ved opptak om høsten vil flg. gjelde: Dersom du vil tidlig ut må du sent opp.
Sublift personale er kranførere og ikke hjelpemannskap til de båtene som blir satt ut. Båteiere må ha med seg nødvendig og kyndig hjelpepersonell ved uttak
Sublift personale har registrert at enkelte båter har hatt for dårlig og mangelfullt spolingsmateriell. Dette kan føre til uønskede hendelser og ulykker i verste fall.
Samtlige båteiere plikter å ha nødvendig og riktig utstyr.
Følg miljøplan for havna ifbm. båtopptaket. Unngå søl med ulike væske da dette kan være skadelig for naturen. Dersom du skal skrape eller slipe bunnstoff må dette samles opp og leveres på gjenbruksstasjonen som farlig avfall. Bruk presenning under båten!
Runar Jenserud
Havnesjef